In de laatste week voor de schoolvakantie begeleidt Juf Debora van de Windroos jaarlijks enkele groepjes kinderen bij het uitvoeren van een pop-up store: een klein eigen bedrijfje.

Dit jaar werd -na een goede brainstormsessie- gekozen voor ijs maken. Want dat vindt iedereen lekker! De kinderen van groep 6 en 7 gingen zich verdiepen in het product en maakten een afspraak met Dylan van de Gelateria uit Mijdrecht. Hij vertelde alles over zijn bedrijf én over het maken van ijs. Zo werd er veel geleerd. Vooral dat zelf ijs maken best heel moeilijk is.

IJsverkoop
Daarna zijn de Windrooskinderen aan de slag gegaan met het maken van hun pitch, zodat ze een investering konden krijgen vanuit school. En zochten ze een recept om zelf ijs te maken. Na veel en hard werken konden de kinderen hun ijs verkopen op school. Het ijs was in het begin nog een beetje te hard. Dat schept heel moeilijk op, maar al snel konden velen blij gemaakt worden. Tegen een kleine vergoeding stond iedereen al gauw te smullen.

Het zelf verdiende geld hebben de ijsmakers aan Stichting Nanah gedoneerd. Zo heeft de school weer een bijdrage kunnen leveren aan dit goede doel. De winst was € 31 en is in juli op de rekening van Stichting Nanah terechtgekomen. Hartelijk dank daarvoor!

De Windroos is partnerschool van de school in Guinee, die op dit moment wordt gebouwd. De school zet zich dus op allerlei manieren in om een bijdrage aan de bouw te leveren. IJS- to-go heeft dit dus ook gedaan, top!