Wie zijn wij?

Paulien en Bayo

Paulien:
Wij zijn Bayo en Paulien Burgering en de oprichters van Stichting Nanah.

Toen wij elkaar ontmoeten, vertelde Bayo dat hij een droom had om een school te bouwen voor arme kinderen, in Guinea-Conakry, waar Bayo vandaan komt.

Als directeur van twee scholen in de randstad ben ik ervan overtuigd, dat elk kind ter wereld recht heeft op goed onderwijs. Zo is het idee ontstaan om samen te werken om een school te bouwen in Kindia, in Guinea- Conakry, en een Nederlandse Stichting op te richten om een financiële bijdrage te kunnen leveren. In deze Stichting zitten jonge en oudere familieleden, zodat het werk dat wij verrichten voortgezet kan worden als wij er niet meer zijn. Omdat wij een moderne school willen bouwen die aan de eisen van deze tijd voldoet, en de kinderen vaardigheden bijbrengt die ze over heel de wereld kunnen gebruiken, is de intentie om er de eerste Daltonschool van Afrika van te maken.”

Paulien en Bayo

Marek Teuwen

Mijn naam is Marek Teuwen. Ik ben de zoon van Pauline Burgering, de medeoprichter van stichting Nanah.

Waarom Nanah

Ik ben via mijn moeder in contact gekomen met stichting Nanah. Ik sta hier met alle overtuiging achter omdat ik vind dat leren gratis zou moeten zijn voor alle kinderen. Zeker als er niet genoeg geld is om basisonderwijs te kunnen betalen. Dit en de financiële transparantie die de stichting biedt zorgt ervoor dat ik met heel mijn hart achter stichting Nanah sta.

Ik kijk er naar uit om te bouwen aan de toekomst van het schoolsysteem van Guinea-Conakry via deze Stichting!

Marek Teuwen

Nanah

Dit is de moeder van Bayo. Naar haar wordt de school vernoemd ( Nanah). Zij heeft Bayo altijd gestimuleerd om zijn droom werkelijkheid te laten worden.

Nanah

Walther Burgering

Er zijn altijd mensen op de wereld die ondersteuning behoeven. Die kunnen we geld en goederen geven, en brood, rijst en vis om te eten. Daarmee maken we ze afhankelijk van degenen die in hun overvloed kunnen laten delen. Beter lijkt het om ze een hengel te geven en te leren vissen.

Als mensen voor zichzelf willen kunnen zorgen, dan is onderwijs nodig. En voor onderwijs is een dak boven je hoofd belangrijk, zodat je in de luwte en de schaduw concentratie kunt vinden om je te ontwikkelen. En mensen die jouw taal spreken zijn belangrijk, mensen die een voorbeeld willen zijn. Dit alles gebeurt of gaat gebeuren voor Guinee-Conakry bij stichting Nanah.

Toen Pauline mij dus vroeg om mee te besturen in deze stichting hoefde ik niet lang na te denken. Affiniteit met de doelstelling, de doelgroep en de activiteiten die op stapel staan heb ik al. Delen in haar enthousiasme is niet zo moeilijk en een paar van de mij gegeven vaardigheden ter beschikking eenvoudig.

De wereld is klein. En de mengelmoes aan mensen uit verschillende culturen is voor mij een oceaan aan leerpunten in het leven. Ik hoop in stichting Nanah te leren en tegelijkertijd een bescheiden bijdrage te leveren aan het welslagen van de doelstelling.

Walter Burgering

Lidy Burgering-van den Bos

Met 40 jaar onderwijservaring achter me ben ik overtuigd van de waarde die scholing voor de persoonlijke ontwikkeling van kinderen heeft. Natuurlijk zijn er verschillen tussen het onderwijs in Nederland-Europa en in Guinee-Afrika, maar de bottom-line is dat kinderen op een goed georganiseerde wijze onderwijs krijgen aangeboden dat hun in staat stelt om zelfredzaam te worden.

Ik bewonder het enthousiasme en de spirit waarmee Pauline en Baye zijn gestart met het verwezenlijken van een lang gekoesterd ideaal: een school te bouwen in het buitengebied van de stad Kindia in Guinee-Conakry. Ik wil graag – als secretaris- een bijdrage leveren aan dit project en hoop dat we als stichting Nanah het verschil kunnen gaan maken: in het neerzetten van het schoolgebouw, in de inrichting van het gebouw en in de methodiek van onderwijs.

Lidy Burgering – van den Bos

Fieneke van Kleinwee-Burgering

Ik weet niet beter dan dat mijn zus Paulien altijd al iets in het buitenland wilde doen met onderwijs voor kansarme kinderen. Nu samen met haar man Bayo gaat ze dit eindelijk verwezenlijken.

Iedereen in de wereld zou toch gewoon onderwijs moeten krijgen zodat de kansen voor iedereen ook meer gelijk worden. Dat Bayo en Paulien nu een verschil kunnen maken door in Guinea een school te bouwen en er op toezien dat de kinderen daar onderwijs krijgen is een project waar ik voor 100% achter sta.

Ik ben dan ook blij dat ze mij gevraagd hebben om penningmeester voor de Stichting Nanah te worden. Door niet alleen te doneren maar er echt bij betrokken te worden heb ik het gevoel ook een kleine bijdrage te leveren bij het tot stand brengen van de school in Guinea.

Hopelijk kunnen we er gezamenlijk voor zorgen dat er d.m.v. acties, sponsorlopen, donaties etc. genoeg geld opgehaald wordt zodat we de school in Guinea met alle benodigdheden kunnen bouwen en de kinderen een betere toekomst kunnen bieden.

Ik ga er voor…………

Fieneke van Kleinwee-Burgering

Doneren

Hoera, sinds september 2023 hebben we een eigen bankrekeningnummer. Helpt u mee onze droom te verwezenlijken?

U kunt doneren op :

NL61 TRIO 0320 6807 46