Partnerschool in Afrika

Elk kind in de wereld heeft recht op goed onderwijs, dat weten we allemaal. Het staat in de rechten van het kind, dat door Unicef is opgesteld. In het kader van burgerschapsvorming besteden we hier deze weken op school aandacht aan. In de lessen die we geven proberen we de kinderen bewust te maken, dat onderwijs niet voor alle kinderen vanzelfsprekend is. Om nu en in de toekomst de kinderen van de Windroos mee te nemen in wat dit betekent, zijn we als Windroos partnerschool geworden van een school in Kindia. Paulien Burgering en haar man Bayo bouwen in dit kader namelijk een school in een buitengebied van Kinda in Guinea-Conakry (West-Afrika).

Meester Evert van groep 5 gaat op 3 en 4 juli hardlopen in Zwitserland. Niet zomaar een hardloopwedstrijd: hij gaat 111 km hardlopen binnen 28 uur. Hij laat zich tijdens deze wedstrijd sponsoren, met als doel 10.000 euro op te halen om verder te kunnen bouwen aan de school in Kindia. De kinderen van de Windroos nemen de komende dagen een sponsorformulier mee naar huis. Het is de bedoeling dat ze meester Evert gaan helpen het bedrag bij elkaar te krijgen. Buren, familieleden, opa’s en oma’s en anderen zullen ze benaderen een bijdrage te doen aan de bouw van de school en het bieden van een toekomstperspectief aan kinderen voor wie onderwijs niet vanzelfsprekend is. Meester Evert heeft al filmpjes geplaatst op de website van Stichting Nanah, en zal ook tijdens de hardloopwedstrijd dagelijks proberen een korte update proberen te geven.

We zullen de kinderen van de Windroos de komende jaren laten zien en ervaren hoe het leven in Afrika eruit ziet, en uitwisseling van de kinderen in Kindia en Mijdrecht mogelijk maken. Dat zal allereerst via post gaan, of het meegeven van spullen aan Bayo, daarnaast hopen we snel digitale mogelijkheden te creëren.

Meer informatie over de bouw van de school en de sponsoractie van meester Evert kunt u vinden op de website van Stichting Nana. http://www.stichting-nanah-guinea.nl/
We hopen dat er veel donaties binnen komen via het rekeningnummer dat op het sponsorformulier en op de website staat , en wensen meester Evert veel succes in Zwitserland!

mvg
Irma van Eeken